środa, 16 lutego 2011

Pancakes z siemienien i słonecznikiem

Przepis z blogu Moje Wypieki, zapisany już dawno temu, a dopiero dziś sprawdzony. Co prawda, jak to w mojej kuchni, musiało czegoś zabraknąć, tym razem maku. Zamieniłam więc mak na siemię lniane, które w połączeniu ze słonecznikiem fajnie razem chrupało. Bardzo lubię słodkie śniadania, dlatego podałam na słodko, z powidłami śliwkowymi. Są jednak bardzo sycące, smażyłam z połowy porcji i bardzo dobrze, bo najadłam się po pachy trzema sztukami ;)


 Pancakes pełnoziarniste z siemieniem i słonecznikiem

Składniki:

2 szklanki mąki pszennej razowej
1 łyżeczka proszku do pieczenia (w oryginale jeszcze 1/2 łyżeczki sody, ale zabrakło, więc nie dodałam)
1/2 łyżeczki soli
1/3 szklanki siemienia lnianego (w oryginale maku)
1/2 szklanki ziaren słonecznika uprażonych wcześniej (pominęłam prażenie z czystego lenistwa)
2 i 1/4 szklanki maślanki
2 jaja
2 łyżki masła roztopionego

Wykonanie:

Wymieszać wszystko łyżką, masa nie musi być gładka. Smażyć na lekko natłuszczonej patelni przez parę minut na małym ogniu, by placki mogły usmażyć się w środku. Gdy wierzch jest już lekko ścięty, przewrócić na drugą stronę. Można podawać na ciepło lub zimno, na słodko lub wytrawnie.

4 komentarze:

  1. Też się do tych placuszków przymierzam bo wyglądają bardzo apetycznie i mają w sobie ziarenka :-) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. takich jeszcze nie spotkałam ;]
    fajnee..

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładnie wyglądają i zdrowe są, pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam pancakes. Sama mam sprawdzony przepis na nie. O dziwo tradycyjne,płaskie naleśniki na słodko w moim wykonaniu są jak dla mnie beznadziejne. Chyba wypróbuję ten przepis, ciekawi mnie ta wersja z makiem.

    OdpowiedzUsuń